<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Thursday, August 11, 2011

#NowWatching: Arctic Monkeys (Live At Canal+)

Dekat Twitter, aku suka pakai hashtag yang diikuti dengan apa-apa tajuk, topik atau perkara. Ia bertujuan untuk memberitahu kawan-kawan lain apa yang kita tengah buat. Jadi #NowWatching bertujuan untuk memberitahu orang lain apa yang kita tengah tonton atau tengok.

Aku baru lepas download video persembahan band British kegemaran aku iaitu Arctic Monkeys (AM) yang dirakamkan di studio Canal+ (sebuah stesen televisyen Perancis). Sebelum ini pun, aku banyak download video-video persembahan AM yang merata-rata itu. Kali ini, depa menyanyikan lagu-lagu daripada album terbaru depa yang bertajuk Suck It And See.

Kalau nak diikutkan hati dan perasaan (cewah macam skrip drama Melayu pula), aku tak nak pun menulis tentangnya. Tetapi setelah aku membaca pos dekat blog Kak Sue Anna Joe, aku berubah fikiran untuk berkongsi tentang apa yang sedang aku buat sekarang. Namun begitu, point bernombor tujuh dan 10 itu tak dapat aku penuhi kerana aku dalam kehidupan seharian memang kurang bergambar, dan aku bukan seorang yang kacak atau jambu.

Apa yang paling aku suka adalah point ke-13 Kak Sue Anna Joe itu. Kadangkala aku akui bahawa aku sedikit malas nak update blog ini memandangkan tak ramai yang baca. Tetapi, what the hell, niat aku mahu buat blog hampir lari daripada tujuan asal iaitu untuk menulis tanpa mengharapkan sesuatu yang luar biasa berlaku seperti menjadi popular.

Bercerita pasal AM lagi, aku sebenarnya sedang tercari-cari gadis istimewa (atau the one) yang meminati band ini. Bukan senang tau nak lihat seorang gadis meminati band alternatif. Kebanyakan mereka lebih gemar dengan sesuatu yang mainstream seperti Justin Fucking Bieber, Bruno Mars, OneRepublic dan lain-lain lagi.

Bagi aku, gadis seperti ini (yang meminati something yang alternatif) memiliki tarikan tersendiri kerana dia gemarkan sesuatu yang kebanyakan orang tak gemar di samping perkara-perkara lain yang kebanyakan orang suka. Tentang hal ini, nanti aku akan buat satu pos baru sambungan kepada pos ‘5 Yang Menarik Hati’. Untuk pos baru nanti, ia akan sedikit ‘hardcore’ dari segi ciri-cirinya tak seperti sebelumnya yang boleh dikatakan sweet.

Aku sebenarnya sangat mengagumi frontman AM ini kerana mampu membikin muzik dan lirik yang bagus. Aku tak tahulah, mungkin kebetulan atau tidak, kebanyakan frontman mempunyai wajah yang menarik hati para gadis. Memang gila apabila memikirkan bahawa mereka mempunyai suara yang sedap, hebat bermain alat muzik, kreatif dalam mencipta lagu, dan paling aku cemburu adalah mereka ini good-looking.

Selain itu, aku respect gila dekat sound engineers luar ini. Apa yang diorang set itu telah membuatkan sesebuah persembahan lebih bertenaga dan hidup. Vokal tak payah cerita, hampir sama dengan apa yang ada dalam album.

Cuba lihat pula sound engineers kita, teruk. Dalam persembahan atau konsert berskala besar, diorang selalu menghampakan. Baik-baik The Times atau Plague Of Happiness secara realitinya boleh perform dengan baik akan pula bertukar menjadi buruk disebabkan sound engineers tak tahu membuat kerja, menyebabkan vokal kadangkala tak dapat didengari.

Apa-apa pun, aku mahu menyambung semula menonton persembahan AM ini. Sanggup tau aku berhenti sekejap untuk menulis berkenaannya sebab takut lupa nanti. Akhir kata, jika anda gadis yang saya cari, mari kita berkawan okay?

SEKIAN
4:49 PM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik