<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Tuesday, December 25, 2012

Superpower

Aku rasa, kadang-kadang aku macam ada superpower. Aku boleh rasa something tak sedap akan berlaku pada aku. Ini namanya intuisi.

Segala yang baik datang daripada Allah. Dan nampaknya, kekurangan yang ada pada aku, masih sukar untuk aku kikis. Tetapi tak mengapa, selagi Allah pinjamkan nyawa yang ada dalam tubuh aku ini, aku takkan menyerah.

Target aku dalam lima tahun ini, aku nak kerja sekeras mungkin dan travel ke luar negara. Aku teringin sangat nak tengok negara orang, budaya orang dan belajar sesuatu daripada mereka. Bukannya Malaysia tak cukup rasa, cuma teringin yang lain bangsa.

Semalam bila aku nak kemas bilik mak, rasa sayu dan sedih pun ada. Baju-baju arwah ayah, dan barangan lainnya masih disimpan kemas oleh mak. Sayang benar mak dekat arwah ayah.

Yalah, isteri mana yang tak sayang atau cintakan suaminya. Kalau boleh, isteri macam inilah yang aku juga mahu cari. Mungkinlah, satu hari nanti.

Bercakap mengenai superpower ini lagi, aku ini memang degil sebenarnya. Walaupun aku tahu sesuatu yang tak sedap mungkin akan berlaku, tetapi aku masih semahu-mahunya berfikir yang positif. Tetapi akhirnya, ketentuan Allah siapalah yang mampu melawan.

Apa-apa pun, aku harus berpegang dan yakin pada Allah. Kalau kita sangka baik pada Allah, insya-Allah dipermudahkan urusan di dunia. Dan aku harap, roda aku akan kembali di atas secepat mungkin kerana aku punya banyak perkara yang ingin dijelaskan sebelum aku mati yang aku tak tahu bila.

SEKIAN
12:33 AM
3 KATA HATI
[ 3 ] PENDAPAT

Blogger s a r e e z a berpendapat bahawa:

Be strong ya. My pray will always be with you.

1/22/2013 9:35 PM

 

Blogger s a r e e z a berpendapat bahawa:

Be strong ya. My pray will always be with you.

1/22/2013 9:35 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

@s a r e e z a : thanks. :)

1/24/2013 2:13 AM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik