<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d5444838698943675460', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Monday, January 9, 2012

Masa

I


Adalah suatu hari itu, aku dalam perjalanan pulang ke Johor Bahru. Waktu itu, malam disinari dengan cahaya rembulan yang tak jemu-jemu menjual dirinya di khalayak. Bintang pun apa lagi, mana mahu kalah lalu ditonjolkanlah juga dirinya yang seksi itu. Dalam sibuk rembulan dan bintang bersaing untuk mendapatkan gelaran bimbo di antara kedua-duanya, aku di dalam kereta memandu berseorangan.

Memandu di waktu malam pula sebenarnya memang menyeronokkan kerana tak banyak kereta di atas highway. Tapi kalau kurang tidur atau tak cukup tenaga, itu yang bahayanya. Kadangkala, kain putih di tepi-tepi jalan itu pun boleh disangkakan pontianak Shuhaimi Baba. Padahal, itu hanyalah kain putih yang entah siapalah buat dajal membiarkannya di situ.

“Kau balik sorang je? Sarah tak ikut?” Tanya Dhani, kawan baik aku.

“Tak. Dia minta aku lepaskan dia. Sebab tu aku nak balik ke JB ni, nak bincang ngan mak aku,” balas aku.

Aik, apa masalah ni? Sebelum ni okay je?” Dhani bertanya lagi inginkan kepastian.

I’m not sure about that. Sama ada memang silap aku, atau memang Sarah dah tak ada hati kat aku lagi. Tapi aku dah cuba pujuk, dan dia masih berkeras mahu diceraikan. Aku tak nak. Yelah, siapa tak sayang bini oi,” keluh aku.

Dalam kereta, aku hanya pasang CD Artic Monkeys yang diulang-ulang dari mula sampai habis. Konon-kononnya, bolehlah nak menghilangkan rasa mengantuk nanti dengan alunan rancak muzik mereka. Tapi sebenarnya kalau dah mengantuk, pasanglah lagu apa hatta black metal sekalipun memang tak berkesan. Mahu atau tak, aku sepatutnya perlu cukup tidur setiap kali nak berjalan jauh.

Entah kenapa waktu itu, aku punya mengantuk lain macam. Biasanya kalau aku mengantuk pun, aku masih boleh memandu asalkan dah pekena kopi. Tapi kali ini tak boleh juga walaupun dah bertin-tin air kopi aku telan. Jam ketika itu menunjukkan lebih kurang pukul satu pagi. Ketika aku mengambil selekoh, muncul satu cahaya yang sangat menyilaukan mata. Aku sangat terkejut sampai tak dapat mengawal stereng hingga melanggar tebing highway. Aku tak tahu apa terjadi lepas itu disebabkan pandangan aku menjadi gelap, tak sedarkan diri.

SEKIAN
1:05 AM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik