<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Tuesday, August 9, 2011

Jaringan Sosial

Kadang-kadang aku rasa pelik bila tengok timeline Twitter aku. Setiap kali aku log in, aku akan nampak orang-orang yang sama update status. Jadi aku terfikir, waktu bila dia tidur?

Aku bukanlah rajin sangat nak update status dekat Twitter sebab ini akan membuatkan aku lebih banyak berada di depan komputer yang sangat memenatkan. Tambahan pula, aku bukannya ada BlackBerry whatsoever pun nak update status. Jadi kebiasaannya aku akan update status Twitter bila tengah bosan saja.

Bercerita pasal BlackBerry pula, aku perhatikan bahawa kebanyakan remaja atau belia macam kawan-kawan aku ini suka update status dekat mana dia sedang berada. Tetapi yang peliknya, tak nak pula diorang update status waktu sedang berak. Kalau dah alang-alang ke mana-mana pergi pun nak check-in, update sajalah masa nak berak kan?

Ada satu situasi kelakar yang berlaku minggu lepas yang aku rasa korang pun pernah hadapi. Waktu itu, aku dan kawan-kawan lain tengah lepak minum dekat restoran mamak. Apa yang kelakarnya, satu kumpulan di meja sebelah yang ramai itu bukannya duduk berbual sesama diorang, tetapi masing-masing dok tersengih chatting guna BlackBerry.

What the hell, macam mana boleh jadi macam ini? Kalau nak melepak minum dengan kawan-kawan, tetapi masing-masing main BlackBerry, baik tak payah. Baik lagi baring atas katil sambil chatting guna phone itu.

Sebenarnya ia adalah annoying kalau orang itu ajak kita melepak dengan dia, lepas itu dia sibuk pula main phone dia. Kalau sebelum ini, orang yang dok busy main dengan phone dia sebab tengah mabuk dilamun cinta. Jadi, setiap masa korang boleh tengok ada segelintir kawan korang yang selalu texting atau sexting.

Jadi kan, aku pun tak tahu apa akan berlaku pada generasi akan datang. Waktu bersosial pun dah makin berkurang lebih-lebih lagi apabila masing-masing dah bekerja dan berkeluarga. Maka, tak menghairankanlah apabila rakyat Malaysia semakin lama semakin gemuk kerana kurang aktiviti bersosial seperti bersukan (termasuklah aku sendiri).

SEKIAN
11:16 PM
2 KATA HATI
[ 2 ] PENDAPAT

Blogger Syamira Ismail berpendapat bahawa:

aaaaaaaahaa, budak ketot blkg mak dia pn nak pass phone! hahaaa :D

8/11/2011 9:16 AM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

@my only closet: zaman sekarang, budak2 punya phone lagi mahal daripada orang yang bekerja. XD

8/11/2011 3:38 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik