<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Friday, July 22, 2011

Soulmate

Tahu tak apa yang bestnya bila single? Dah tentu jawapannya di sini adalah kebebasan ‘mutlak’ yang membenarkan kau membuat banyak pilihan yang termasuk di sini mencari soulmate. Oleh kerana aku masih lagi single, jadi mari kita lihat apa yang menariknya metafora kebebasan memiliih ini mengikut kaca mata orang-orang single sedunia (yang lebih kepada pendapat aku).

Dalam kehidupan, pilihan telah diberi dengan banyak kepada kita sama ada kita sedar atau tidak. Katakan hari ini Anuar terasa nak makan sesuatu yang rare, lalu dia terfikir dua pilihan makanan. Jika dia ke kanan, dia boleh makan kacang pool dan jika dia memilih untuk ke haluan kiri maka dia berpeluang untuk makan murtabak Singapura.

Pilihan yang diambil pula akan menentukan perjalanan kehidupan seterusnya. Katakan dia ke haluan kanan, mungkin seterusnya dia ditakdirkan bertemu Gadis A (seperti dalam gambar di atas). Tetapi, jika dia memilih untuk ke haluan kiri, mungkin pula dia ditakdirkan bertemu Gadis B yang lebih seksi dan pink warna rambutnya.

Apabila salah satu pilihan diambil, kebarangkalian untuk Anuar menemui soulmatenya seperti gambar terakhir itu adalah tinggi. Dengan itu, dia tak perlulah lagi menggunakan Adobe Photoshop untuk ‘menjodohkan’ dirinya dengan mana-mana gadis comel. Ketahuilah, itu namanya narcissism wahai saudara dan saudari sekalian.

Walau bagaimanapun, pilihan yang dibuat tak akan semestinya mendatangkan hasil serta-merta. Kebanyakan masa, kita perlu menunggu dan terus mencari the one yang dirasakan betul-betul soulmate kita. Manalah tahu, nanti bukan the one saja yang kita dapat tetapi the ones macam Salih Yaakob itu.

Apa-apa pun, secara seriusnya, seorang dah mencukupi bagi aku. Mempunyai dua, tiga atau empat isteri adalah satu kelecehan. Dan persoalannya di sini, di manakah the one itu bersembunyi sehingga tak ternampak lagi oleh mata aku?

SEKIAN
6:50 PM
6 KATA HATI
[ 6 ] PENDAPAT

Anonymous Anonymous berpendapat bahawa:

maybe , anuar yg memilih sangat kot . tu yg sampai tak jumpa TheOne tu . HAHAH . anyway , GoodLuck dalam mencari :)

7/22/2011 7:24 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

@babyemila: bukan memilih, terlepas selalu. setiap kali kenal gadis baru je, mesti dah berpunya. pelik tu, kata perempuan lagi ramai daripada lelaki kan? hmm..

7/22/2011 8:04 PM

 

Anonymous Anonymous berpendapat bahawa:

mungkin tru love belum sampai . wait for love cause the love you seeks for run :) thats what ive known laaa , semuga berjayaaa :D

7/24/2011 1:51 AM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

@babyemila: i will never give up. bak kata Barney Stinson, "Challenge accepted!" :)

7/24/2011 2:02 AM

 

Blogger Unknown berpendapat bahawa:

woah boleh jadi anuar zain lah, xkahwin2 lg.hehe

7/24/2011 8:18 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

@amir aizat: anuar zain tu tua sangat, tak mau la. paling lewat 30 la.. kalau ikutkan hati nak ikut sunnah, 25 tapi tak mampu lagi. hehe

7/24/2011 8:25 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik