<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Friday, July 15, 2011

Sekitar GEGO 2011

Memandangkan gambar di atas dah cukup panjang, maka aku akan cuba ringkaskan ceritera aku kali ini. Seperti tajuk di atas, event ini bernama GEGO 2011 yang diadakan dengan kerjasama geng-geng JB Art Festival. Nama pun seni, jadi banyak aktiviti di sini melibatkan seni, dan ini termasuklah seni melawat.

Betul, kalau tak silap aku, ini kali pertama aku menjejakkan kaki ke Bangunan Sultan Ibrahim walaupun aku rakyat Johor. Mungkinlah waktu kecil dulu aku pernah pergi, tetapi aku tak pernah ada memori tentangnya. Kalau ke Istana Besar itu, banyak kali jugalah aku dah pergi.

Aku memang meminati fotografi semenjak remaja, tetapi lomografi baru saja aku minati bermula enam tahun lalu. Di sini ada satu booth lomografi yang diusahakan oleh geng-geng LOMOnatic AnalogueFreak. Gambar-gambar diorang memang superb!

Disebabkan pengaruh kawan aku si Kudut, bekas drummer Plague Of Happiness (POH), maka aku mula menggemari irama ska punk. Aku ke sini dengan kawan aku itu pun semata-mata mahu menyaksikan POH beraksi. Dan tentu sekali, nak mencuci mata melihat gadis-gadis yang hot.

Eleh, korang yang lelaki ini nak sangat tahu siapa gadis-gadis di atas kan? Okay, yang buah hati orang itu, tak payahlah aku beritahu siapa sebab memang confirm korang tak ada chance. Yang Aisyah itu, rasanya masih single dan kalau korang menepati ciri-ciri lelaki idamannya, cubalah usha dia dekat blognya.

Kesimpulannya, aku agak bengang kerana tersalah bawa kamera. Sepatutnya aku nak bawa Canon, tetapi terbawa Nikon. Jadi, gambar-gambar di atas kurang cantik dan hasilnya aku tak dapat bergambar bersama selebriti seperti Fynn Jamal dan yang sewaktu dengannya kerana masalah bateri flash yang terlupa aku nak charge sebelumnya (aku bukannya profesional, jadi gambar tak berapa cantik).

SEKIAN
11:31 PM
2 KATA HATI
[ 2 ] PENDAPAT

Blogger Irshadim berpendapat bahawa:

gambar cantik tak cantik, belakang kira. yang penting, kita bangga sebab arts scene kat johor nampak aktif.

7/16/2011 10:12 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

memang aktif beb, aku pun terkejut..

7/16/2011 10:50 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik