<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Tuesday, March 8, 2011

Menari Sambil Makan Maggi Adalah Mengasyikkan

Kalau bisa aku ceritain, pasti kalian tidak akan percaya! Girlfriend aku merangkap bakal isteri adalah Lisa Surihani, dan dia adalah seorang selebriti. Ya aku tahu, nampak benar menipu (laugh out loud!).

Siapa kata berperut buncit tak seksi? Cuba tengok Abu Hurairah itu, seksi kan dia menari dengan perut begitu? So you think you can dance?

Mamat Khalid ini kalau diberi banyak peluang dari segi dana, peralatan filem dan sebagainya, pasti dia boleh menjadi seperti P. Ramlee. Waktu pertama kali aku menonton filem Hantu Kak Limah Balik Rumah (HKLBR) kat panggung wayang dulu, aku akui bahawa aku tergelak terbahak-bahak lebih-lebih lagi babak diorang lari ketakutan. Ekspresi wajah yang sungguh kelakar!

Apa yang aku perhatikan, kebanyakan dialog dari filem-filemnya mudah diingati. Dari filem Rock sampailah HKLBR ini, dialognya simple dan mudah diingati. Dalam sesetengah babak pula, dialognya sungguh tajam dan agak memerli di situ.

Maka apabila banyak dialog filem-filem arahan Mamat Khalid dijadikan status di Facebook, ia sebenarnya membuktikan bahawa filem-filem tersebut sungguh dekat dengan penonton. Jadi tak hairanlah ramai yang tanpa segan silu menekan butang LIKE apabila terlihat status yang menggunakan dialog dari filem-filem Mamat Khalid. Ia boleh jadi kelakar, dan ia boleh jadi satu sindiran.

Jadi apabila versi download dah keluar, aku dengan perasaan teruja mendownloadnya. Sampai waktu ini, dah berulang-ulang kali aku menontonnya. Antara part kesukaan aku adalah sewaktu Abu Hurairah dan Usop menari serta menyanyi lagu Soley Soley, nyanyian asal band Middle of the Road.

Jika dilihat, band tersebut mungkin adalah favourite Mamat Khalid sewaktu mudanya. Sama macam aku, band yang menjadi favourite pada era aku termasuklah Arctic Monkeys, Oasis dan sebagainya. Kiranya, pemilihan lagu Soley Soley dalam babak makan Maggi tersebut sungguh klasik, dan aku pasti akan diingati sebagaimana babak dalam kebanyakan filem komedi P. Ramlee diingati sehingga kini.

Apa-apa pun, lepas ini korang bolehlah mula praktis menari. Nanti kalau ada uji bakat untuk program menari, bolehlah korang gunakan tarian tersebut. Tapi yang paling penting, jangan lupa memelihara perut terlebih dulu.

SEKIAN
12:01 AM
2 KATA HATI
[ 2 ] PENDAPAT

Blogger AnnMoee berpendapat bahawa:

Betul ckp mitsuo.. haha
sangat sakit perut gelak part time diorg lari lintang pukang depn kamera. cam katun. hahaha~ XD

3/08/2011 2:17 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

ohhh Soley Soley! haha!

3/09/2011 12:13 AM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik