<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Tuesday, March 23, 2010

Let It Be

Buat pertama kalinya, kelihatan agak manual apabila membasuh baju dengan menggunakan mesin basuh ‘berkuasa tinggi’. Bersama-sama Encik Aiman dan Encik Hazri, kitorang terpaksa berulang-alik dari pusat laundry (self-service punya) ke Petronas terdekat untuk mengambil air bagi memenuhkan mesin basuh tersebut. Ya, memang what the fuck tekanan air di pusat laundry tersebut boleh rendah.

Tapi macam mana pun, ia agak fun dan melucukan. Entah kenapa, mulut aku akhir-akhir ini agak ‘masin’ daripada biasa. Malam tadi, aku fikir bahawa agak best kalau hujan tiba-tiba turun dan ianya memang betul-betul terjadi (oh heaven!).

Sempatlah juga aku dan Aiman bermain hujan, serta sempat juga kitorang berfikiran bahawa alangkah romantiknya jika ada perempuan yang turut serta. But what the hell, ada juga pasangan yang nak beromen dekat laundry tersebut. Nampak gayanya, perempuan itu yang terlebih-lebih menggedik (harap seksi saja lebih).

Sambil-sambil itu, melayan lagu-lagu The Beatles dan melalak di dalam kereta ketika hujan turun ternyata sesuatu yang menyeronokkan. Jadi, kalau nak melalak dah tak payah pergi karaoke sebab dalam kereta pun dah boleh. Tak hafal atau tak tahu lirik, itu belakang kira.

Kalau ini movie yang bertemakan road film, ada dua perhentian yang sempat dikunjungi sementara menunggu baju yang siap dibasuh (dan dikeringkan melalui dryer) iaitu Old Town White Coffee dan McDonald’s. Macam biasa, kalau ‘gosip-gosip’ yang sering kami, lelaki-lelaki bujang, bincangkan ialah perempuan (termasuk perihal cinta), muzik, filem, para pensyarah (oh what the hell?), dan tak lupa juga mengutuk para gay sedunia (kalau ada reader blog aku yang gay, sorry to saylah). But after all, inilah funnya bila melepak bersama-sama kawan sejantina yang kamu, perempuan, harus faham (jangan marah, tiada unsur sexism di sini).

* * * * * * * * * *

Dalam pada itu, siang semalam sewaktu aku tidur, John Lennon (wajahnya berjambang dan berambut panjang) dan isterinya Yoko Ono muncul dalam mimpi aku. Ketika itu aku sedang bermalam di rumahnya, dan sebelum dia mati ditembak, aku sempat mendengar serta memerhatikannya menggubah sebuah lagu menerusi pianonya. Lagu tersebut kedengarannya seperti lagu 'Across the Universe'.

Aku agak pelik sebenarnya. Apa-apa yang aku fikirkan atau sering katakan, ianya akan muncul dalam mimpi aku. Apa yang menyeronokkan, perempuan yang aku minati yang sering aku sebut-sebut namanya sewaktu kitorang duduk berborak-borak pernah juga muncul dalam mimpi aku (ha, otak korang itu tak usahlah berfikiran kotor yang bukan-bukan).

Alangkah baiknya jika yang datang itu Nabi Muhammad. Mungkin belum masanya lagi, kerana jika melihat pada diri sendiri pun, aku menyedari siapa aku. Apa-apa pun, let’s hope yang mulut ‘masin’ aku ini berguna untuk perkara-perkara baik dan yang datang dalam mimpi aku juga sesuatu yang baik.

SEKIAN
3:03 AM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik