<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d5444838698943675460', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Thursday, December 17, 2009

Ilmu Sihir & Pemanasan Global

Berita ini (sila klik link tersebut) adalah satu perkembangan yang menarik dan lebih menyenangkan kalau ianya betul-betul terlaksana. Penyakit hasad dengki ini semakin parah di kalangan orang Melayu apabila sihir atau ilmu hitam digunakan untuk menjatuhkan seseorang. Perkara ini pernah juga terjadi kepada keluarga aku dan Tuhan saja tahu betapa banyaknya caci maki yang aku lontarkan dalam hati terhadap si keji tersebut.

Agaknya berpuluh-puluh tahun akan datang (atau mungkin beratus-ratus tahun), sikap hasad dengki ini sukar dihapuskan. Pelik juga, kenapa tak digunakan saja ilmu sihir itu ke atas orang yang ternyata jahat seperti perompak, perogol, pembunuh dan oh ya, peragut juga. Dengan demikian, mudah sedikit kerja polis nak membanteras jenayah.

Orang itu berusaha, jadi layak dan setimpallah dengan apa yang dia dapat. Orang yang malas pula, dan kemudian tiada motivasi langsung maka pastilah kau sentiasa dibawah. Tak puas hati lalu mencari bomoh untuk mengenakan orang yang berjaya tadi, menampakkan sangat kau ini bacul rupanya.

* * * * * * * * * *

Dalam pada itu, nampaknya filem 2012 ini berjaya meninggalkan kesan terhadap masyarakat dunia. Kalau kau orang lihat, media massa kini banyak memaparkan berita berkenaan isu pemanasan global ini di merata-rata tempat. Bagus juga, taklah isu ini hanya setakat dibincangkan dalam kertas-kertas soalan peperiksaan saja (jenuh juga nak membincangkannya kalau ia tak ke mana).

Tapi seperti biasa, negara kaya tak berapa mengambil berat berkenaannya. Seperti juga dalam filem 2012, diorang ini mempunyai harta kekayaan yang banyak. Pendek kata, dengan mudahnya diorang boleh menggunakannya untuk membeli tiket menaiki ‘kapal angkasa’ (atau whatsoever) melalui pakej tiga hari dua malam.


* Cerita lain dari Naruto 476: Naruto, janganlah emosi sangat dengan tanah.

SEKIAN
9:55 AM
3 KATA HATI
[ 3 ] PENDAPAT

Blogger Khaleeqa Idrus berpendapat bahawa:

Arwah nenek dlu pun pernah kena. Dibuat oleh jiran sebelah rumah. Guna sihir utk memporakperandakan keromantisan arwah atok ngan arwah nenek. Buduh.

Skrg bila dia da tua, laki dia pun lari, sume jiran lari, padan muka. Balasan balasan! :D

Oh ya, 2012. Jaga jaga, jgn smp terpercaya perkara khurafat(:

12/17/2009 12:34 PM

 

Blogger l e e berpendapat bahawa:

kalau orang dulu-dulu diorang bakar ahli sihir.
so, kalau nak gubal undang-undan kat m'sia ni, camne perlaksanaan die ye?
hmm... 2012 tak tengok lagi arr. ;(

12/17/2009 2:22 PM

 

Blogger Mitsuo berpendapat bahawa:

khaleeqa, saye tak pernah percaya pun ngan kalendar maya nih, baik kite pegang kepercayaan islam sendiri kan kan? :)

ermm, kalau boleh bakar pengamal ilmu hitam syok jugak. hehe tapi hukum islam pun dah cukup kuat rasanya.

12/17/2009 8:47 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik