<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d5444838698943675460', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Wednesday, October 28, 2009

Wajah Kesayangan Hamba

Celaka punya Johari. Entah kejadah apalah dia ini, tak boleh duduk diam-diam agaknya. Tiap-tiap hari nak main kotor.

Tak apa, kalau dia suka sangat main kotor, kita pula main bersih. Apa barang main kotor? Macam budak-budak belum potong (khatan) yang bermain dengan najis sambil berbisik di dalam hati, “Macam cokelat saja benda ini, boleh makankah agaknya?”

Ah, itu dia wajah kesayangan hamba, bak tajuk lagu Hail Amir. Cantik, seperti biasa isteri aku memang cantik. Tak nak bagi aku peluang cari lainlah itu agaknya.

Cantiknya, tengok muka dia tersenyum indah lebih seronok daripada teringatkan muka Johari yang dah macam kucing jantan mahu mengawan. Betul serupa, kalau kau orang tak percaya, cuba pergi cari kucing jantan nanti. Sejibik, bak kata budak-budak sekarang.

Aku baru saja balik kerja, cepat pula dia mendapatkan aku. Lantas, seperti biasa bibir merah itu singgah di pipi aku. Kalau macam inilah, seorang isteri pun dah cukup aku rasa.

Seronoknya, serius bahagia. Ah, tapi celaka betul. Johari itu siapa, dan bila masa pula aku dah berkahwin?

Oh tahi sungguh, mimpi rupanya! Celaka, kalau Baha tak call aku waktu itu, panjang sedikit cerita aku sepatutnya. Tapi serius, perempuan yang menjadi isteri aku itu memang marvelous, adorable, cantik dan sebagainya.

SEKIAN
6:31 AM
2 KATA HATI
[ 2 ] PENDAPAT

Blogger nuralisya berpendapat bahawa:

mwahahaha. spoil!
tembak jer si Baha tu.

10/28/2009 2:21 PM

 

Blogger Mitsuo berpendapat bahawa:

tu la, baru nak beromantik sikit. ada orang call.
part johari tu, fictional je. yg lain betul. hehe

10/28/2009 9:55 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik