<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Sunday, May 24, 2009

Mr. Brain

Akhirnya, keluar juga drama baru Encik Takuya Kimura ni. Drama pertama dia ni yang aku tonton dulu adalah Hero, diikuti dengan lain-lain seperti Long Vacation, Love Generation, Beautiful Life, Pride dan sebagainya. Namun begitu, drama-drama dia sejak kebelakangan ni tak berapa bagus dari segi jalan cerita (bukan tak bagus, membosankan sebenarnya) dan aku tak begitu suka menontonya seperti drama Change, Karei naru Ichizoku (The Grand Family) dan Engine.

Aku harap, drama yang ni adalah sedikit perubahan kalau tak banyak pun. Dialah antara pelakon generasi 90-an yang aku tetap suka lihat lakonannya di kaca TV selain Yutaka Takenouchi, Takashi Sorimachi (gandingan Yutaka dan Takashi dalam Beach Boys adalah yang terbaik bagi aku setakat ni) dan Hiroshi Abe. Untuk aktres, walaupun ada di antara diorang yang dah berkahwin, tapi aku masih lagi menyukai Takako Matsu, Yuko Takeuchi, Ryoko Hirosue dan lain-lain.

Berbalik kepada drama ni, kisahnya memang tak mungkin akan seperti Bio-Nik yang merupakan Bionic Woman versi Malaysia (cuma tunjangnya adalah lelaki). Lebih seperti siri Chuck aku kira, drama ni berkisarkan tentang lelaki nerd yang pakar berkaitan sains. Dengan ilmu tersebut, beliau menggunakannya untuk menjejaki penjenayah seperti Charles Eppes menggunakan matematik dalam siri Numb3rs.

Well, tak kisahlah macam mana cerita tersebut asalkan lakonan Encik Takuya Kimura ni tak membosankan. Aku lihat sekarang drama-drama yang tunjang utamanya pelakon-pelakon generasi baru ada yang bagus dan ada juga yang gila punya bosan. Mungkin kerana umur aku yang makin meningkat tua, genre gila-gila ala high school sukar sedikit untuk aku melayan bosan buat masa ni lalu agaknya drama-drama bertunjangkan pelakon lama seperti seronok untuk dilayan (ceh, aku macam dah masuk zaman tua yang kononnya banyak makan garam pulak kan?).

SEKIAN
8:13 PM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik