<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Monday, March 9, 2009

Bunkface & Muzik Malaysia

Bunkface? Kamu (kaum hawa), aku tahu memang meminati diorang, bukan? Aku pula bukanlah kipas-susah-nak-mati band ini. Lagi pula, genre muzik macam ini rankingnya berada antara 5-100 mengikut genre muzik yang aku minati. Plus, vokalisnya agak “jambu” dan sebagai seorang lelaki, aku mungkin lebih prefer seorang vokalis perempuan yang seksi, cantik, suara merdu bak buluh perindu serta berada dalam kategori babes (iya, aku sudah mengarut).

Tapi, oleh kerana sukar bagi aku nak introduce muzik Malaysia kepada orang-orang luar, jadi aku terfikirkan Bunkface yang bermain dalam landasan pop punk. Tak mahulah pula aku introduce Mawi (walaupun beliau adalah senior aku di zaman sekolah menengah), Faizal Tahir dan lain-lain yang macam gay (gay banyak maknanya, jadi jenguk-jenguklah kamus Longman atau lain-lain dulu sebelum korang nak kritik aku pula) kepada diorang atas sebab-sebab yang malas aku nak kutuk. Tambahan pula, kawan dari Jepun aku ini memang meminati muzik aliran punk (tak kiralah pop punk, punk rock atau ska punk) lalu muzik Bunkface yang aku introduce menyebabkan beliau sungguh tertarik.

Sebelum ini, kawan dari Jepun aku ini telah menghadiahkan aku dua helai t-shirt (t-shirt Kaela Kimura dan Pizza of Death Records) dan dua keping DVD (DVD Kaela Kimura dan Ken Yokoyama Band). Well, stuffs macam ini memang sungguh susah (atau tiada) untuk dibeli di sini lalu aku kebiasaannya akan meminta mana-mana kenalan yang berada di Jepun supaya membelikan aku barang-barang tertentu. Antara yang pernah aku beli adalah DVD video band Shakalabbits yang menjadi kegilaan aku. Oleh itu, sebagai membalas jasa kawan Jepun aku yang telah menghadiahkan aku stuffs tersebut, so baru-baru ini (dan dah diterima dengan selamat pun), aku kirimkan pula CD Bunkface seperti gambar di atas kepadanya yang kelihatannya amat menyukai band tersebut. Dewa PMJ2-kun, yukkuri tanoshinde kudasai.


* Aku nak kirim barang lagilah, siapa mahu ke Jepun?

SEKIAN
10:08 PM
8 KATA HATI
[ 8 ] PENDAPAT

Blogger Kiubrubik berpendapat bahawa:

bunkface? bolehlah buat2 ilang bosan. ha3.

3/10/2009 2:13 AM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

ya, buat hilang tekanan memang best.

* tapi, aku lagi suka lagu2 diorang dalam english.

3/10/2009 9:37 AM

 

Anonymous Anonymous berpendapat bahawa:

muzik bunkface kadang2 ada a tad bit greenday-ish. tp xde la banyak sgt. betolbetol, lebih suka their english songs. tp dorang not bad gak la. hee

3/10/2009 11:12 AM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

ya, slang dia yang american mau belajar british, lebih kurang macam billy joe armstrong. tapi itu je la sedikit persamaan, yang lain mana boleh compare ngan band hebat macam green day. hehe

3/10/2009 11:21 AM

 

Blogger MAI'demoiselle. berpendapat bahawa:

haha. kamu send bunkface cd ke jepon. sugoii sugiiru. whee! *ni blog lame saye...tp dah kembali aktif kot. xyah link pon xpe hehehe*

3/14/2009 11:34 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

iya, send ke situ sebab dia suka ngan band ni.

3/16/2009 8:24 PM

 

Blogger AnnMoee berpendapat bahawa:

nak nak ikut u, mitsuo ke jepun!!!!! hahahaha XD

3/18/2009 3:25 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

jom, kita gi tokyo nak anno? hehe

3/22/2009 1:54 AM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik