<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Friday, November 21, 2008

Dreams

Martin Luther King, Jr. pernah berkata, “I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal." Dan aku pulak? Jika aku ditanya, impian aku taklah sebesar beliau tapi aku boleh kata, “I have a lot of dreams!”

  1. I want to be a skilled photographer.
  2. Adalah beberapa sebab kenapa aku sukakan fotografi. Aku tak ingat masa bila aku mula terdedah ngan dunia fotografi ni, tapi gambar-gambar fotografi yang mula-mula aku tengok tu betul-betul membuatkan aku terpesona dan tersentuh hati (aku seorang yang sensitif). Gambar-gambar tu pulak kebanyakannya bertemakan kehidupan dan kemanusiaan di mana kita boleh lihat emosi serta perasaan diorang yang seolah-olah cuba untuk mengetuk hati kita tentang sesuatu perkara. Jadi, dari situlah aku terpikir bahawa suatu hari nanti aku jugak mau menjadi seorang photographer (walaupun sekadar hobi) yang bercerita melalui gambar-gambarnya.
  1. I want to travel around the world.
  2. Apabila aku rasa dah cukup (atau terlebih) segala-galanya (duit dan kamera), teringin sangat nak tengok dunia luar selain Malaysia ni. Rasanya, destinasi pilihan pertama kemungkinannya United Kingdom (UK) dan Eropah kemudiannya. Then, Jepun mengikut turutan sebelum negara-negara lain yang aku rasa selamat untuk dilawati. Maka, aku pun mula cakap-cakap kosong ngan kawanku si E.G. Nakamura (saja je promosi dia ni seperti yang dijanjikan) bahawa kitorang seboleh-bolehnya dan seharusnya travel ke UK sebelum mencecah umur 30 tahun.
  1. I want to be an expert economist.
  2. Actually, subjek ekonomi ni pada mulanya taklah aku gemari. Barangkali kerana ajaran Cikgu Ismail (cikgu ekonomi sekolah menengah aku) yang telah membuatkan aku agak minat ngan ilmu ekonomi ni. Dan jugak disebabkan aku mengambil jurusan Ekonomi sekarang ni, maka tak salah rasanya pasang impian nak jadi pakar ekonomi.
  1. I want to be a Prime Minister.
  2. What the fuck? Well, it’s just a joke. Pernah terpikir, tapi tak ambil serius sebab aku sangat bencikan politik yang terlalu banyak “anjing kurap” yang hanya mementingkan wang dan kedudukan demi diri sendiri. Dan demi masa, diorang ni memang dalam kerugian.

Kalau nak diikutkan, memang banyak lagi impian atau “angan-angan Mat Jenin” aku yang lain. Tapi, rasanya cukuplah setakat empat je yang dapat aku share. Bukannya apa, aku menulis tentang impian ni pun sebab secara tiba-tiba aku boleh teringat tentang quoteI have a dream” oleh Martin Luther King, Jr.

SEKIAN
2:26 PM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik