<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Friday, February 2, 2007

Ada Apa Dengan Hospital?

Adalah dulu masa aku pergi hospital tengok nenek aku yang kurang sihat (word sakit bagi aku dah kes berat), aku tengok ramai jugak pesakit-pesakit warga tua yang dok "melepak" kat katil hospital tu. Nampak macam perkara biasa bagi kebanyakan orang, tapi bagi aku ianya perkara yang penting dan sering aku fikirkan. Honestly aku cakap, tempat berehat (tidur dan sebagainya) yang paling tak selesa dan tak aku gemari ialah katil hospital. Kalau aku sakit pun, walaupun penyakit tu agak teruk, kalau boleh aku tak tinggal kat hospital, aku mesti lagi prefer dok rumah.

Walaupun member-member aku cakap dok hospital ni best sebab dapat tengok nurse yang cantik-cantik, tapi aku tak peduli semua tu. Dahlah peralatan-peralatan kedoktoran ni amat menyeramkan aku, lagi mau tinggal hospital ke? Kerana ni jugaklah aku 'berperang' mulut dengan mak aku yang seboleh-boleh nak aku sambung belajar dalam bidang perubatan (yang ada kaitan pun jadilah). Akhirnya dapat jugak aku melarikan diri daripada "tersambung" belajar dalam bidang perubatan setelah aku berjaya meyakinkan lady boss tentang bidang yang aku belajar sekarang ni (ekonomi). Fuh, lega! Kalau tak, pitam jugak aku rasa kalau tengok darah ni (ceh, penakut jugak aku ni rupanya).

Persoalan sebenar yang selalu aku fikirkan mengenai hospital ni ialah adakah di waktu tua nanti, aku akan menghabiskan sisa-sisa hidup di atas katil hospital? Aku berdoa selalu, mintak kalau sampailah ajal aku, janganlah aku mati dalam keadaan yang penuh dosa dan dalam keadaan yang teruk (kerana penyakit). Maksud aku, sebagaimana orang yang baik "pergi" dalam keadaan yang tenang tanpa apa-apa masalah (penyakit dan sebagainya), macam tu jugaklah yang aku mahukan.

Sesungguhnya aku bukannya benci ngan hospital ni, cuma bagi aku tinggal di hospital ni suatu pengalaman yang membosankan dan "menyeramkan". Tulah, siapa suruh tengok movie seram banyak-banyak, kan dah terpengaruh. Tapi sebenarnya yang buat aku fikir benda ni sebab masa aku pergi hospital aku tengok ramai jugak orang tua yang dah nyanyuk, dan tiada siapa yang jenguk. So, itu sebablah aku kalau boleh tak nak jadi macam tu. Jadi sekarang ni aku mula fikir macam mana nak jaga kesihatan supaya taklah nanti aku mati dalam keadaan yang nyanyuk, tak kenal sesiapa, takde siapa yang datang jenguk, dan yang lebih penting dalam keadaan aku yang tak tahu siapa pencipta aku (tu lagi bahaya). Sekian.

____________________


Pos asal: 23 April 2006, www.myspace.com/luriahk

SEKIAN
4:20 AM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik