<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Wednesday, May 18, 2011

Suit Up!

Sambil mendengar lagu Ballad Of Sir Frankie Crisp (Let It Roll) dan juga All Things Must Pass kepunyaan George Harrison, aku menikmati aiskrim perisa vanila. Oh ya, sambil-sambil itu aku menaip juga untuk pos ini diterbitkan. Entah kenapa, perisa vanila yang selama ini tidak aku gemari boleh ‘kena’ pula dengan selera aku hari ini.

Oh ya, ini semua gara-gara penangan siri How I Met Your Mother. Bukan, bukan vanila itu yang aku maksudkan, tetapi sebaliknya lagu-lagu dendangan George Harrison. Secara jujurnya, aku jarang mendengar lagu-lagu ciptaan Beatle yang seorang ini disebabkan pengaruh John Lennon dan Paul McCartney lebih kuat kepada aku.

Tetapi, disebabkan Barney Stinson juga, aku membuat superimpose untuk melihat bagaimana keadaan aku apabila memakai suit seperti gambar di atas. Well, tidaklah seteruk yang difikirkan aku. Kalau tentang aiskrim perisa vanila itu, aku pun tidak tahu apa kaitannya dengan perkara-perkara yang aku buat hari ini (secara tiba-tiba aku beli).

Bercerita bab kelmarin, aku telah menonton episod terakhir siri Smallville (tiada lagi Smallville selepas ini). Sedihnya aku kerana ia adalah siri yang aku layan semenjak musim pertamanya lagi ketika aku berada dalam tingkatan empat. Siri ini banyak meninggalkan kenangan kepada aku, lebih-lebih lagi lima musim pertamanya.

Bukannya apa, lima musim pertama siri ini banyak berkisarkan tentang hubungan Clark Kent dengan Lana Lang. Aku pun waktu itu sangat muda dan sungguh terpengaruh dengan bab-bab cinta ini. Itu belum kira lagi pengaruh daripada komik cinta Feel 100%.

Then, untuk menyimpulkan segala-galanya yang berlaku dalam tiga atau empat hari ini, penggeraknya adalah pagi tadi. Well you see, aku paling suka waktu pagi di mana matahari baru nak naik kerana perasaan ketika itu sangat menyegarkan. Tambahan pula, mood pagi tadi aku sangat mellow setelah menonton episod terakhir How I Met Your Mother bagi musim keenamnya (selepas subuh aku tonton).

Daripada episod terakhir inilah aku mula menjenguk kembali koleksi George Harrison yang lama tidak aku sentuh. Ya seperti biasa, dua lagu tersebut aku pilih untuk dinikmati berulang-ulang kali. Dan benar sama sekali, ia adalah mellow belaka sesuai dengan jiwa aku.

Ini secara tidak langsung membangkitkan mood jiwang whatsoever korang nak panggil kepada aku. Lantas itu, aku telah menonton pula filem Waiting For Forever lakonan Rachel Bilson yang sungguh comel waktu tengah hari tadi, dan ya, sehingga waktu ini aku sedang mencari-cari cinta. Whatever.

SEKIAN
6:20 PM
2 KATA HATI
[ 2 ] PENDAPAT

Blogger O'Lily berpendapat bahawa:

Wooo kacaknya! ;D

5/18/2011 8:30 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

blushing dah ni.. :D

5/19/2011 1:18 AM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik