<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Wednesday, July 7, 2010

Stop Crying Your Heart Out

1. Nampaknya, stail penulisan Che Det sangat digemari ramai blogger. Jadi aku pun terasa mahu mencubanya. Sekali-sekala, apa salahnya.

2. Sejak kebelakangan ini, aku rasa bahawa aku seorang yang agak serius. Dah tidak ada funnya lagi. Orang lain buat kelakar, tetapi aku sukar untuk ketawa. Jadi untuk mengambil hati diorang, terpaksalah aku senyum kambing.

3. Aku sebenarnya nak menulis tentang hal yang dipos oleh Echa INI. Setelah aku fikir-fikir semula, hidup aku kebelakangan ini memang agak kelam-kabut. Study entah ke mana, apatah lagi soal rumah tangga. Maksud aku, hal-hal romance ini.

4. Well, korang tahu, dekat Facebook, kita boleh lihat macam-macam perangai manusia melalui statusnya. Ada yang jenis happy-go-lucky, ada yang jenis emotional sepanjang masa, dan ada juga yang asyik dengan 'Login Facebook dapat RM100 setiap hari' macamlah dah tidak ada perkara lain nak dibuat 24 jam melainkan itu.

5. Apabila aku login Facebook, aku suka melihat status dan gambar kawan-kawan aku sama ada yang dah berkahwin atau masih single. Ada yang dah mempunyai anak lagi. Hidup mereka kelihatan sungguh happy dan ini membuatkan aku sedikit jealous walaupun sebenarnya aku happy melihat mereka happy.

6. Then, aku selalu terfikir seperti: "Don't you have faith in your God? Don't you have faith in yourself?". Well, as a Muslim, I really do have faith in Him. Cuma aku dah kurang yakin dengan diri sendiri. Walaupun aku dikatakan mempunyai potensi yang baik oleh mentor aku melalui apa yang diberitahu oleh kawan-kawan aku, tetapi bak kata orang Putih, I just don't see it.

7. See, umur 30 tahun itu bukannya lama nak tunggu. Pejam celik, pejam celik esoknya dah 30 tahun walaupun sebenarnya aku baru sahaja nak masuk umur 25 tahun ini. Lagipun, aku bukannya ada any fucking 'cables' apabila nak mohon kerja nanti. Maksudnya di sini, bukannya senang nak jadi senang.

8. Aku sebenarnya pernah terfikir bahawa kalaulah boleh diambil sebilah pedang dan ditikam ke hati untuk membersihkannya dan membuang apa yang kotor, dah lama aku buat. Metafora yang nampak mudah. Tetapi syukur, Dia sebenarnya banyak menunjukkan jalan, cuma aku sahaja seperti tidak tahu menggunakannya. Apa kejadah, kan?

9. You know, apabila kita marah dengan diri sendiri, itu maknanya kita masih sayang dengan diri sendiri. Cuma masalahnya sekarang, bila nak berubah? Bukan senang, ambil masa sebenarnya. Tetapi masa ini sebenarnya agak gampang kerana dia tidak mahu menunggu dan memberi peluang.

10. Raya kali ini, dah tidak ada kampung bagi aku. Kedua-dua belah datuk dan nenek dah pergi, dan yang terbaru minggu lepas. Aku berjaya bertahan untuk tidak menangis sepanjang hari itu walaupun hati dah macam apa. Tetapi mungkin kebetulan, Noel Gallagher (Oasis) kemudian muncul dalam playlist aku melalui lagunya yang bertajuk 'Stop Crying Your Heart Out'. Well, thank you.

____________________


"Don't be scared. You'll never change what's been and gone."

SEKIAN
6:52 AM
6 KATA HATI
[ 6 ] PENDAPAT

Anonymous Anonymous berpendapat bahawa:

der..
take time untuk muhasabah diri..pernah dengar orang kata muhasabah diri sebelum tidur? cuba buat..mesti meletop..konpem!

mula2 amek satu malam muhasabah diri atas katil sebelum tidur..ape yang saya dah buat untuk hari neh? pikir yg positif n negatif..after that yang negatif tuh pikirkan jalan penyelesaian macammana.

and bila kita sentiasa muhasabah diri kita akan ada suatu hari kita macam diberi hidayah ape yang kita nak dalam hidup and kita akan bersungguh-sungguh ke arah itu..


ohh panjang sudah..tapi cuba amalkan =)
elok untuk hati kita jugak (bukan hati nak bercinta tuh la tapi untuk bersihkan hati jiwa remaja kita neh)

7/07/2010 9:56 AM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

thank you. :)

7/07/2010 11:21 AM

 

Blogger Syaz Swift berpendapat bahawa:

takziah..

7/08/2010 1:57 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

thank you awak.. :)

7/11/2010 7:34 AM

 

Blogger AnnMoee berpendapat bahawa:

bismillah.. :)

amalkan doa...

Bismillahillazi La Yadhurru Ma'asmihi Syaiun filArdhi wa la Fissama'i wa huwassami'ul 'alim..

InsyaAllah sumuanye akan baik :)

ganbatte mitsuo-kun!!



*wuuu...raya thn ni pun tiada kmpg jua bg ku..
coz atuk opah dah tiada...
rs x seronok tanpa mereka...

'al-fatihah' buat mereka

7/21/2010 11:21 AM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

thank you anno.. :)

7/21/2010 7:45 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik