<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d5444838698943675460', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Sunday, June 20, 2010

Untuk Cik Misteri


Buat awak (bakal isteri saya),


Awak tengah buat apa di sana? Awak dekat mana dalam peta dunia ini? Saya teringin mengintip awak. Melihat dari jauh pun jadilah, biar saya tenang melihat awak. Tetapi saya manalah ada gajet yang canggih yang boleh mengesan awak sebagai jodoh saya. Tak mengapa, saya memang penyabar orangnya. Lagipun, tak surpriselah nanti, kan?

Awak, saya harap awak jaga diri baik-baik, tau? Jaga iman, jaga maruah, jaga kesihatan. Awak makanlah ubat kalau awak sakit. Jangan terfikir untuk merokok atau hisap shisha, dan jangan terfikir nak bunuh diri pun. Saya di sini akan cuba menjaga diri sebaik mungkin. Saya mungkin bukan lelaki yang soleh tetapi saya akan berubah sedikit demi sedikit. Insya-Allah nanti kita akan berjumpa dan saya harap awak dapat menerima saya.

Awak, saya nak cerita something ini. Saya tak suka tau awak cerita dekat saya tentang bekas teman lelaki atau bekas skandal atau apa-apalah. Nanti hati saya berbekas-bekas hasil sakit hati. Saya tak suka ada perasaan itu. Kalau saya tanya pun awak jawablah, "Saya memang suka apple tetapi saya tak pernah couple." Awak tipu dan simpan rahsia itu dalam hati awak diam-diam pun saya tak kisah.

Kalau saya merajuk, awak tak payahlah nak pujuk-pujuk saya. Nanti saya baiklah sendiri. Tetapi kalau awak nak pujuk saya juga, awak cuma diam dan peluk saya. Itu sahaja. Saya juga tak pandai nak marah dan jerit-jerit dekat orang. Saya tak suka bila air muka awak berubah. Kalau saya salah, awak tegur saya baik-baik. Tak payah jerit-jerit tau sebab bila orang menjerit marah dekat saya, saya akan bertukar macam abang Kamen Rider. Maksud saya, merajuk. Kalau dah merajuk, muka saya tak comel nanti.

Awak nak tahu tak? Saya ada tabiat sukar bangun pagi. Saya suka orang kejutkan saya untuk bangun pagi. Kalau awak kejut saya tetapi saya tak bangun, awak cubit-cubit sahaja pipi saya yang chubby itu. Nescaya saya akan bangun dengan muka tersengih-sengih nanti. Tetapi janganlah kuat-kuat sangat, sebab kalau pipi saya merah, orang akan ingat saya blushing sepanjang masa. Boleh kan?

Alamak, dah pukul 4 pagi pula. Nanti bila datang mood saya nak menaip surat untuk awak lagi, saya taip lagi. Saya dah nak tidur ini, nak mimpikan awak juga. Jadi, jumpa di masa hadapan tau.

____________________


* Diubahsuai dari pos asal Aisya Chann. Sekali-sekala kan?

SEKIAN
4:59 AM
2 KATA HATI
[ 2 ] PENDAPAT

Blogger aisya chann berpendapat bahawa:

haha..mmg chubby pun.hahaha

ok ini gurau.

:P

6/22/2010 1:01 AM

 

Blogger Mitsuo berpendapat bahawa:

hehe memang chubby pun. :P

6/24/2010 6:36 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik