<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Friday, April 23, 2010

(I) Don't Look Back In Anger


B


Benci. Aku benci sebenarnya nak mengomel ini. Tetapi disebabkan tak nak blog ini sunyi, bolehlah kalau nak dibuat sebagai update 'bodoh-bodoh'. Janganlah bias sangat, kalau perempuan cantik menulis di blog tentang perkara yang menjengkelkan, boleh pula kau orang 'layan'. Cantiklah katakan.

M

Masuk air. Rabu lalu, aku ke hospital untuk membuat pemeriksaan kesihatan. Mana tak risau kalau dah demam asyik berulang-ulang sepanjang tiga minggu. Baru pulih beberapa hari, demam datang balik. Untuk kali pertama juga, sebanyak 22 pil telah aku telan (Paracetamol) dan adalah beberapa biji pil lain yang turut diambil. Jadi dipendekkan cerita, kena jugalah stay hampir dua jam dekat katil hospital untuk proses 'masuk air' (dan lain-lain) oleh kerana aku dehydrated. Kenapa teruk betul tahap kesihatan aku tahun ini?

T

Takut juga. Dalam kepala dah macam-macam terlintas. Macam mana kalau terkena H1N1? Macam mana kalau kurang sel darah putih? Macam mana kalau ada penyakit ini? Macam mana kalau ada penyakit itu? Alhamdulillah, normal. Tetapi, aku tak berapa gemar sebenarnya pergi hospital. Mamat sebelah katil aku hari itu patah kakinya. Seram juga mendengar dia terjerit-jerit sewaktu rawatan. Biasalah, dah aku kena stay dekat katil bahagian kecemasan.

R

Risau aku dibuatnya. Peperiksaan akhir semester kali ini tidak senang duduk aku dibuatnya. Dahlah lima kertas dibuat berturut-turut tanpa rehat sehari, kertas pertama pula aku memang tak study langsung disebabkan masih demam. Bencinya, pintu untuk dibuka selalu ada di depan mata, tetapi aku selalu terpilih pintu belakang. Secara metaforanya, aku selalu berpusing jauh untuk ke tempat yang hanya di depan mata.

F

Filem. Cuti seminggu ini aku ambil peluang menonton filem-filem yang ada dalam simpanan aku (juga di TV). Dalam keadaan badan yang belum 100% pulih, tema filem berat sungguh menarik untuk ditonton pada waktu macam ini. Dah lama sebenarnya aku tak menonton siaran-siaran filem dekat Astro. Jadi setelah habis menonton Tiga Abdul (yang ini bukan filem berat), aku tonton pula Mythbusters dekat Discovery Channel. Itu belum lagi cerita tentang ikan Jaws 'apakebenda' dekat National Geographic. Pendek kata, ianya sungguh melegakan kepala otak.

____________________


"I heard you say. At least not today."

SEKIAN
7:23 AM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik