<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Thursday, February 18, 2010

Untitled II

Finally, jumpa juga Sakura Haruno (manga: Naruto) yang benar-benar 'real'. Kalau beginilah cutenya Sakura maka tak hairanlah Naruto dan Lee tergila-gilakannya. Sebenarnya, aku nak letak gambar INI pada asalnya tapi akhirnya terjumpa pula Sakura yang comel di atas tersebut, jadi the rest is history.
  1. Pagi tadi, semalamlah kiranya, mati-mati aku ingat Chelsea punya game yang akan berlangsung. Rupanya, empat perlawanan UEFA Champions League dilangsungkan minggu ini dan empat lagi minggu depan.
  1. Ha, aku cukup tertarik dengan kata-kata berikut: "Ketahuilah! Bahawa tidak semua yang kita tahu, dengar dan pelajari adalah benar dan tidak semua yang kita tidak tahu dan tidak pernah dengar itu adalah palsu dan pembohongan belaka."1
  1. Aku baru teringat, Februari ini genap sudah tiga tahun aku mendaftarkan diri dengan Blogger. Tapi kalau korang perasan, ada arkib sejak tahun 2006, bukan? Sebenarnya, itu adalah pos lama yang aku buat di MySpace sejak tahun 2006. Fakta yang ada di dalam pos-pos tersebut agak sukar untuk dipinda tarikhnya ke tahun 2007, maka dengan itu, aku terpaksa meletakkannya seperti tarikh asal walaupun ianya bercanggah dengan tarikh blog ini didaftarkan.
  1. Perihal hukuman sebat yang banyak dipaparkan di Buletin Utama TV3 tadi sepatutnya tak perlu dijadikan isu besar. Kelihatannya, ramai pula yang takut dan risau (untuk mereka yang selalu melanggar hukum agama yang terang lagi jelas seperti meminum arak dan berzina, ianya tak menghairankan). Seharusnya, buat apa nak ditakutkan kalau kita tak ada buat apa-apa kesalahan, tak begitu?
  1. Aku baru berkesempatan menghabiskan episod terakhir drama Jepun yang bertajuk Samurai High School. Entah kenapa, sejak akhir-akhir ini, aku dah tak berapa up-to-date dengan scene hiburan Jepun.
  1. Apa yang menariknya kini, Kristin Kreuk seperti akan menjadi watak undangan dalam siri Chuck musim ketiga untuk tempoh yang panjang. Oh, ini sungguh menarik!
  1. Kelakarnya, aku pernah terfikir untuk mencari girlfriend seperti Kristin Kreuk. Tapi macam biasa, tak ada rezeki atau belum ada rezeki lagi.
  1. Nasib baik dalam dompet aku malam semalam hanya ada RM10 dan belum sempat pula nak draw duit. Kalau tak, agaknya dalam RM100 juga aku dah habiskan dekat satu kedai bundle semalam. Tapi ianya hanya tertakluk kepada jenama-jenama tertentu saja seperti satu jenama Jepun kegilaan aku iaitu Uniqlo.
  1. Agak-agak kalau aku dah buat passport, harap-haraplah ada mana-mana kawan-kawan aku yang tahu selok-belok jalan-jalan di Singapura. Aku bercadang nak pergi shopping dekat butik Uniqlo di situ.
  1. Finally untuk hari ini, aku agak runsing memikirkan banyak kerja yang perlu disiapkan sebelum kuliah bermula semula. Menyampahnya (meminjam kata-kata seorang pensyarah aku), Malaysia terlalu dibebankan dengan peperiksaan.

* * * * * * * * * *

1 Muhammad Nurani Maarif, 2009. 'Membongkar Misteri Dajjal', halaman 85.
SEKIAN
9:02 PM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik