<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d5444838698943675460', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Monday, November 30, 2009

Kahwin

Aku, nak kata sedang gila bercinta macam adegan dalam filem P. Ramlee kat bawah pokok tu tak adalah pulak. Macam mana tak kalau dah girlfriend pun tak ada lagi. Apa boleh buat, dah nasib badan aku selalu terlambat.

Tapi masalahnya, aku selalu bermimpi yang aku dah berkahwin. Orang yang menjadi isteri dalam mimpi aku tu pulak bukannya calang-calang orang. Maksud aku, orang tersebut tergolong dalam gadis rupawan yang maknanya cantik.

Susah, susah. Nak cari girlfriend sekarang bukannya macam memilih baju kat kedai bundle yang walaupun banyak pilihan, belum tentu mahu dibeli. Maknanya, walaupun secara nisbahnya perempuan lebih ramai daripada lelaki sekarang, tapi majoritinya kalau dirisik-risik mesti dah berpunya.

Nak kata cerewet, taklah sangat walaupun adalah sedikit. Tapi sifat memilih mestilah ada sebab kau bukannya berkahwin kontrak atau nak hidup sekejap dengan pasangan tersebut. Tu lainlah kalau kau orang memang awal-awal lagi dah berniat nak pasang banyak cawangan.

Nasib baik aku lelaki so taklah serumit menjadi kaum hawa ni. Kalau perempuan tu, pantang umur dah nak beranjak lebih kurang 25 tahun, akan adalah soalan-soalan cepu emas, perak mahupun gangsa yang aku percaya kau orang sendiri mengerti. Jadi lepas-lepas ni, kalau boleh janganlah tanya bila aku nak berkahwin kerana percayalah, siapa yang tak nak berkahwin kan?

SEKIAN
12:29 AM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik