<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Saturday, November 14, 2009

(500) Days Of Summer

Fucking hell, suara Lan (Azlan & The Typewriter) memang superb! Diiringi lagu Kelibat Si Penyair, ditambah pula dengan cuaca sejuk disebabkan hujan renyai-renyai membuatkan malam ini agak seronok untuk menulis. Fuh, aku rasa macam nak start menulis jurnal pula.

By the way, selesai bermain futsal tadi, aku terus saja menonton film (500) Days of Summer ini. Walaupun kalah friendly game tadi (sebab masing-masing “pancit”), tapi jaringan pembukaan aku dipuji oleh teammates sebagai yang tercantik apabila menerjah angle kiri tiang gol dengan kelajuan mencecah 120km/j saja. Itu cerita lain.

Berbalik kepada filem ini, aku sebenarnya tak berkesempatan nak menontonnya di pawagam. Pertama, mungkin sebab aku belum ada girlfriend. Sebenarnya, boleh saja kalau nak menontonnya seorang diri, tapi apa barang bukan?

Jadi, sebelum cuti hari itu iaitu dengan tepatnya minggu lepas, aku terus saja download filem ini oleh kerana versi high qualitynya dah keluar. Dipendekkan cerita, memang baru tadi aku menontonnya kerana kononnya nak menyimpan dulu untuk dibuat stok semasa cuti sekarang ini. Macam biasa, Zooey Deschanel tak pernah mengecewakan aku.

Aku amat suka dengan filem ini kerana Zooey menjadi aktres utamanya. Kemudiannya pula, jalan ceritanya agak menarik dan sedikit berlainan dengan filem bergenre romantik yang lain. Dan apa yang paling best, watak Zooey itu sendiri sebenarnya cukup menarik perhatian aku.

Independent dan suka melakukan apa saja mengikut hati, gadis yang macam ini memang menarik perhatian aku. Pernah juga aku berangan nak mempunyai girlfriend yang macam ini sebab personaliti dan perangainya yang sedikit nakal itu. Tapi kanak-kanak sekalian, don’t try this at home iaitu menyebut perkataan “penis” di khalayak ramai bersama pasangan kau orang (ah, babak yang sungguh melucukan).

Satu lagi, filem ini banyak memaparkan muzik BritPop atau BritRock seperti The Smiths dan Mumm-Ra. Tak lupa juga disentuh, Ringo Starr daripada The Beatles dan juga Sid Vicious. Ada satu babak itu pula, unsur filem muzikal turut dipaparkan.

Walaupun ending filem ini tak mengikut apa yang aku harapkan, keseluruhannya aku amat berpuas hati lebih-lebih lagi dengan keletah Zooey. Aku teringin juga nak membuat perkara gila-gila seperti yang mereka lakukan, umpamanya melakukan suatu role play kehidupan suami isteri di dalam IKEA (pendek kata, memang selamba). Tapi, di sini aku tinggal di Malaysia (maknanya perkara gila-gila tersebut sukar dibuat) dan girlfriend pun tak ada lagi, jadi setakat ini tersenyum kambing seorang diri mengingatkan babak-babak tersebut saja dah mencukupi rasanya.

SEKIAN
12:15 AM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik