<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Sunday, May 17, 2009

Dulu-dulu

Mari senaraikan perkara apa yang pernah dibuat semasa “muda-muda” dulu (walaupun sesetengahnya aku tak pernah buat). Seronok sebenarnya apabila memikirkan atau teringat tentangnya kerana adakalanya ianya agak kelakar. Dan agak-agaknyalah, budak-budak sekarang masih ada lagikah yang buat benda-benda macam ini (barangkali ada lagi)?

  1. Menghantar surat cinta
  2. Dulu handphone dan internet belum meluas atau boleh dikatakan tak ada. Jadi, surat sajalah medium terbaik untuk menyampaikan “hasrat yang terpendam di dalam hati”. Aku juga pernah melakukannya cuma tak adalah pula sampai meletakkan bedak wangi di dalam surat (kawan-kawan aku ada yang begitu dan agak-agaknya korang begitukah?) dan biasanya antara isi penting yang dimasukkan sekali ialah pantun dua kerat (pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas).
  1. Memberi hadiah
  2. Okay, ini aku tak pernah buat dan tak pernah juga dapat kerana aku bukannya terdiri di kalangan budak-budak cute atau handsome. Biasanya, dalam setahun itu adalah hari-hari istimewa (entah dari manalah diorang mendapat ilham) seperti Apple Day dan ini belum termasuk Valentine’s Day (yang dulunya kurang menjadi isu) serta hari lahir korang sendiri. Jika korang famous, maka korang akan dapatlah hadiah-hadiah daripada kakak-kakak angkat (bagi yang lelaki dan sebaliknya) dan juga secret admirers yang entah dari mana datang.
  1. Menyertai sesuatu kelompok
  2. Aku rasa benda ini sampai bila-bila pun tak akan habis. Dulu, aku kira adalah dalam tiga kelompok famous: budak-budak berasrama, budak-budak nakal dan budak-budak nerd. Untuk menjadi famous, korang bolehlah terjebak dalam mana-mana kelompok tersebut, dan aku pula pada masa itu “tak kuasa” nak masuk mana-mana kerana aku lebih suka membuat hal sendiri (aku seorang yang agak pendiam) tapi dalam masa yang sama bersosial juga dengan diorang ini.

Oh damn, banyak lagi sebenarnya aku nak senaraikan tapi terlupa pula. Apa kata korang pula ceritakan dan mana tahu kalau aku teringat balik nanti, bolehlah aku sambung dalam Part II (ceh, macam drama pula). Apa-apa pun, walaupun lambat sehari, Selamat Hari Guru!

SEKIAN
6:07 PM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik