<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Thursday, December 11, 2008

Feel100%

Aku pasti ramai di antara korang terutamanya perempuan yang tak membaca komik Feel100% ni (mungkin jugak tak tahu langsung kewujudannya). Komik karya Lau Wan Kit ni adalah antara yang paling aku suka selain daripada komik-komik lain seperti Naruto, Bleach dan One Piece. Sebabnya mungkin saja satu, iaitu ceritanya yang bertemakan cinta.

Oh, jangan andaikan yang bukan-bukan pulak. Pada mulanya, komik ni aku baca hanya kerana aku begitu taksub ngan gaya lukisannya yang tersangatlah cantik. Then, apabila dah semakin lama membaca, maka timbul pulak rasa minat ngan komik ni lantas terus aku jadikannya sebagai antara komik favourite aku.

Waktu tu (tahun 2002) komik-komik bertemakan cinta tak banyak yang aku tau selain Feel100%. Jadi, apabila jiwa remaja ketika tu dipenuhi ngan “virus-virus cinta”, maka secara tak langsung ia telah membuatkan aku mengumpul sirinya dari volume 1 sehinggalah ke-16 yang baru diterbitkan tahun lepas (pelukisnya hanya menghasilkan sebuah buku setahun). Dan apa yang menariknya, kehebatan komik ni telah membuatkan beberapa orang penerbit filem Hong Kong memindahkannya ke layar perak (terdapat jugak versi drama).

Satu perkara lagi, melalui keluaran khas buku ni (Coretan Cinta Feel100%) sempena “bulan kekasih” (bulan Februari) yang hanya menampilkan hasil penulisan kisah-kisah cinta oleh peminat-peminat setia, aku mula belajar menulis. Apa yang kelakarnya, karya aku yang bertajuk “Secret Admirer” tu turut terselit sekali, dan lebih “menggilakan” aku adalah apabila ianya diletakkan di bahagian pertama buku tersebut. Tujuan asal aku menghantar cerita tersebut hanyalah semata-mata ingin menyertai pertandingan mengarang cerita yang dianjurkan oleh penerbit komik tersebut, namun tak sangka pulak terlepas deadline (aku tetap jugak hantar). Bagaimanapun, aku kira bertuah disebabkan penerbitnya masih mahu menggunakan karya aku yang tak seberapa tu untuk dimuatkan sekali di dalam buku khas tu.

Apabila diingatkan semula, memang agak lucu mengenangkan perkara ni. Kawan-kawan sekelas aku ada yang kagum, jealous, dan ada jugak yang menggelakkan aku. Iyalah, muka aku waktu tu nampak saja innocent (saja puji diri sendiri), tapi boleh pulak buat cerita jiwang. Apa-apa pun, bila aku baca balik, aku akan tergelak jugak sehingga pernah terfikir macam mana boleh terlintas kat kepala nak mereka cerita yang sebegitu. Dan kesimpulannya, apa yang boleh aku ingat, cerita tu sebenarnya datang daripada imaginasi aku sendiri yang mana realitinya aku mahukan ianya betul-betul terjadi kat atas diri aku waktu tu. Dan lagi, realitinya mesti korang boleh agak macam mana, bukan?

SEKIAN
4:31 AM
0 KATA HATI
[ 0 ] PENDAPAT

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik