<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Monday, July 27, 2009

Buzzer Beat

Pertama, ini adalah antara drama yang termasuk dalam carta 10 drama Jepun terbaik tahun 2009 (pada pandangan akulah). Ianya boleh berubah mengikut situasi seperti kemasukan drama-drama baru yang lain. Tapi, oleh kerana jalan ceritanya bercampur antara kesukanan (yeslah basketball walaupun aku tak reti main!) dan cinta (bersegi-segi agaknya), maka agak sukar bagi aku untuk mengeluarkannya dari senarai tersebut.

Kedua, para pelakonnya rata-ratanya adalah favourite aku. Diorang tersebut adalah hero yang aku mahu tiru penampilan pakaiannya iaitu Yamashita Tomohisa (atau Yamapi), Ito Hideaki dan juga gadis yang teringin aku date iaitu Kitagawa Keiko (sorry Aibu Saki, kamu belum cukup menawan). Lakonan Yamapi mula aku minati setelah menonton drama Lunch no Joou, Ito Hideaki tak perlu diperkatakan kerana dia memang hebat, dan Keiko pula aku suka lakonannya yang boleh dikatakan sebagai cute.

Ketiga, lagu tema drama ini adalah hasil karya antara band yang tersohor di Jepun iaitu B’z. Sesiapa peminat industri muzik Jepun kalau tak tahu tentang band ini, memang korang betul-betul siput di bawah tempurung. Bagi aku, lagunya dalam drama tersebut umpama mengembalikan semula kegemilangan B’z sewaktu zaman Beautiful Life yang ketika itu berada di bawah jajahan Kimura Takuya (maksud aku dari segi industri drama).

Keempat, ada violin dalam drama ini. Maksud aku, Keiko memegang watak seorang violinist yang sangat aku suka kerana aku memang meminati permainan violin. Walaupun tak ada Violin Sonata No. 5 Opus 24 "Spring" karya Beethoven dimainkan, tapi mendengarkan melodi violin saja dah boleh mengujakan telinga aku.

Pendek kata, aku boleh katakan bahawa drama ini adalah drama yang boleh membuatkan para penonton sentiasa tertunggu-tunggu akan episod berikutnya. Sifat eager nak menonton drama Jepun yang macam ini dah lama suram dalam diri aku sebenarnya. Oleh itu, aku boleh andaikan bahawa Yamapi boleh menjadi the next Kimura Takuya yang maksud aku: raja drama Jepun.


* Aku cari-cari kalau adalah papan iklan macam dalam gambar kat atas ni di Malaysia.

SEKIAN
3:21 PM
2 KATA HATI
[ 2 ] PENDAPAT

Anonymous Anonymous berpendapat bahawa:

kalu tak kerna B'z dan single yg bakal keluar, takkan mungkin gue nak nengok Buzzer Beat nie.

anyhow the script is good. the plot is good. the billboard and shoot locations will remind us LongVac and LoveGene dramas.

yang kureng cuma satu. gue tak suka yamapi.
ilang selera. lakonan ninomiya kazunari or ikuta toma jauh seribu kali lebih baik. oguri shun, tatsuya fujiwara, tamayama tetsuji dan deretan senarai panjang aktor pelapis yg jauh lebih baik.

gelaran raja drama tak bermakna apa-apa kalau lakonan hanya satu wajah. in acting, i don't want a face of idol.. i want a true actor. [sigh].

cuma mungkin pengubat hati gue adalah lagu B'z.
“Ichibu to Zenbu” and "Dive".. killer songs.
21 tahun umur B'z. tak & inaba punya energy still fresh mcm ni.. alamatnya maintain #1 utk 20 tahun lagi.

emm, selamat-lah menonton.

7/28/2009 1:13 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

good points sis, tapi i masih suka lakonan Yamapi ni sebab i tak suka dia menyanyi (suara bknnya sedap pun). hehe yup, menjadi raja bagi Yamapi masih jauh lagi kerana watak dia blom pelbagai, tapi still tak mustahil. nak jugak tengok dia jadi antagonis sekali sekala macam kimutaku pernah buat dulu.

yup, baru teringat, LONG VACATION yg ada billboard mcm ni. tu pasal rasa macam ada tertinggal.

7/28/2009 3:23 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik