<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d-3090539190611173158', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Wednesday, January 7, 2009

Innocent Love

Bukan ke aku dah kata, jangan bagi aku drama Jepun yang best untuk ditonton. Nanti, mesti aku akan habiskan berjam-jam masa aku untuk menonton drama tersebut. Biasanya, drama yang best untuk ditonton boleh aku habiskan dalam tempoh sehari saja.

Kali ni, satu lagi drama Jepun yang sungguh best telah aku habis menontonnya iaitu Innocent Love. Walaupun ada beberapa babak yang kelihatan tidak logik, tapi ianya masih boleh dimaafkan kerana kekuatan jalan ceritanya masih mampu membuatkan drama ni hidup. Oleh kerana penulis skripnya adalah orang yang sama menulis drama Last Friends, maka tidak menghairankan jika jalan cerita drama ni agak melodramatic. Untuk mengetahui sinopsisnya, korang google la sendiri kerana aku masih malas untuk menaip tentangnya.

Tapi, aku boleh kata drama ni agak sesuai untuk peminat (lebih-lebih lagi kaum hawa) yang mahukan romance dalam penceritaannya kerana sangat kurang tema-tema macam ni dalam drama Jepun. Oleh sebab itu (aku rasa la), mungkin kaum hawa lebih suka menonton drama Korea yang memang 90% bertemakan cinta. Jadi, aku boleh recommend drama ni untuk korang yang sukakan tema sebegitu kerana ianya tidak menghampakan (happy ending).

Selain itu, lakonan Horikita Maki seperti biasa tidak menghampakan di mana beliau berjaya melakonkan wataknya dengan berkesan. Bagaimanapun, aku merasakan bahawa drama ni masih boleh diolah dengan lebih baik dari segi penceritaannya kerana ia agak mendatar pada satu-satu masa. Barangkali, kalau disuntik lebih emosi rasanya dapat menambahkan lagi kekuatan drama ni. Apa-apa pun, aku masih boleh mengatakan bahawa ini adalah sebuah drama yang menarik dan best untuk ditonton.


Rating: 3.5/5

SEKIAN
2:14 AM
2 KATA HATI
[ 2 ] PENDAPAT

Blogger AnnMoee berpendapat bahawa:

WOAH!! mitsuo tgk gak citer ni??? sugoii~ (hehe) kte baru halfway tgk! this is one of my fave j-dorama! Luv da theme song too!!!! (yahaha) XD

1/11/2009 1:38 PM

 

Blogger Mohd K. Anuar berpendapat bahawa:

i kan penagih drama jepun, mesti tgk punya.. hehe

1/11/2009 3:42 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik