<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6028240087828697096\x26blogName\x3dOrang+Sebelah\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://luriahk.blogspot.com/\x26vt\x3d5444838698943675460', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 
 
Tuesday, October 18, 2011

Feel Like Running

Sebenarnya, gambar di atas memberikan sedikit gambaran tentang apa yang aku sedang rasakan. Biasalah, hidup sebagai student mana pernah tak mengeluh. Baru dibebani dengan sedikit masalah saja, dah rasa macam nak lari.

Aku sebenarnya dalam proses nak mencari makwe. So, kalau rasa awak-awak ada menepati kriteria yang saya mahukan, bolehlah datang audition. Tetapi, saya tak kaya, saya okay (awak pula?).

Walaupun kawan-kawan yang tinggal dah makin kurang disebabkan semua dah habis belajar, namun masih ada lagi yang ‘setia’ di sini. Contohnya macam jejaka Pahang paling Arsene Wenger di UKM ini, dan Aran Crikwong, jejaka Siam yang bakal menggantikan Rosyam Nor suatu hari nanti. Itupun kalau dia rajin dan ada macam nak terjun ke bidang lakonan drama atau filem dengan lebih seriuslah kan.

Sebenarnya lagi, adalah menarik kalau korang bergaul dengan orang-orang yang berlainan bangsa. Macam aku dengan Aran, jika ada perkara yang rasa-rasa tak berapa faham (misalnya bab budaya dan agama), kita boleh bertanya. Benda-benda sensitif ini kita tak boleh hanya berpegang kepada andaian yang kita warisi semata-mata, dan kerana itulah perlu bertanya part mana yang kabur supaya tak adalah salah faham nanti.

Bukan itu saja, aku ada juga ramai kawan daripada bangsa Cina dan India. Jadi, sedikit sebanyak, tahulah juga apa pantang larang diorang. Aku bet, mesti ramai yang tak sedar atau tak tahu bahawa segelintir (atau semua?) orang Buddha sama seperti Hindu, tak makan daging lembu.

Cerita lain pula, aku rasa semester ini macam bakal menjadi semester paling menarik seperti yang pernah aku katakan sebelumnya. Makwe-makwe dari kalangan junior tak payah cerita, ramai benar yang cantik. Kalau batch aku dulu, boleh kiralah berapa ramai yang boleh dibuat cuci mata.

Ah, cerita banyak pun tak guna. Kalau ada masa nanti, aku ceritalah apa-apa yang menarik sepanjang tiga bulan terakhir tahun ini. Oleh itu, biarkan aku menikmati Joss Stone dalam SuperHeavy terlebih dulu kerana dia sangat comel, cantik dan seksi gitu.

SEKIAN
5:22 AM
7 KATA HATI
[ 7 ] PENDAPAT

Blogger Azman Naim berpendapat bahawa:

selamat mencarik jodooooooohhhhhhhhhh

10/18/2011 6:02 AM

 

Blogger Mitsuo berpendapat bahawa:

@Azman Naim: thank you bro. haha

10/18/2011 6:06 AM

 

Blogger Syamira Ismail berpendapat bahawa:

all the best luriahk! =DD

10/18/2011 5:22 PM

 

Blogger Syamira Ismail berpendapat bahawa:

tpi cop, lagi skli nak ckp! saya ska gmbar anda! =B peace

10/18/2011 5:23 PM

 

Blogger Mitsuo berpendapat bahawa:

@Syamira Ismail: thank you, walaupun komposisi gambar tu sebenarnya lari. tak pe la, boleh la tu. kita pun bukannya pro, kamera pun lama punya. :)

10/18/2011 5:50 PM

 

Blogger aRaN berpendapat bahawa:

sila komen blog baru saya bahahahaha

10/20/2011 9:49 AM

 

Blogger Mitsuo berpendapat bahawa:

@aRaN: sorry bro, tak sempat siapkan lagi header. huhu

10/20/2011 10:58 PM

 

Post a Comment

1. Sebarang kenyataan biadab adalah dilarang.
2. Sebarang bentuk spams akan dipadam serta-merta.
3. Jadilah manusia yang berakal dan berhemah.

 


Sila klik gambar di
atas untuk mengikuti
(FOLLOW) blog ini.
Aayatt Yatty
Absa Yusoff
Adibahrisha
Aeen Amoy
Ahmad Shazali
Aiman Baharom
Amalina
Amir Aizat
Amir Munshi
An Ixora
AnnMoee
Aran Crikwong
Aroma Minda
Azman Naim
Baha Deen
Diyana
Echa
El Farra
Eryn
Fatin Razali
Hazari
Hazriq Arjuna
Huda Lulu
Hunny
Irshad
Katun
Khaleeqa
Maisarah
Mira Edora
Miss Ayu
N. Faizal Ghazali
Nadia Adnan
Nadzirah Idris
Nadzirah Yahya
Najla
Namie Latif
Norraien
Nuradilah Alihabshi
Nuralisya
Raizah
Razfira
Redsya
Sareeza
Shakinah
Sharpex
Sherah
Suria Saffa
Syamira Ismail
Syanad
Syaziela
Taufik Jusoh
Wafiqah
Yusrizam
Zulaikha Zulbahari
ZuRied
Abah Mui'zz
AdiFitri (Bohrtaag)
Aifaarina Honey
AkuKopi
Amir Muhammad
Aqish Basir
Bart Ahmad
Ben Ashaari
Ben Youssef
Chokilala
Darkk AvaKadabra
Dila Raden
Diloz
Eyka Hamasuba
Fadhli Hamdan
Fahmy (Amykamen555)
Faisal Tehrani
Fakhrul Anour
Faliq Fahmie
Fatin Liyana
Fynn Jamal
Hafiz Shinchan
Izmil Amri
Jamian Jaharudin
Jenjibam
Jimadie Shah
Keni Johansjah
Ladynoe
Mantot (Cursing Malay)
Nazim Masnawi
Nazri M. Annuar
Pipiyapong
Pjoe
Razaisyam Stradust
Saharil Hasrin Sanin
Saifulislam
Sokernet
Sue Anna Joe
Syafiq Azuan
Tok Rimau
Trankuiliti Tronoh
Zahir Lunatik